onsdag 11 januari 2012

Lite Harmonica mellan städtagen

Jag rensar bort julen ur huset idag. Städa = inte kul, vill gärna göra något annat emellanåt.
Då fick jag syn på en av julklapparna. Ett munspel.


Nej, det var inget jag önskade mig, men på vår årliga julklappslek hos systern låg detta i mitt paket. Tja, varför inte, kan väl inte vara så svårt, eller?


Det låg en bruksanvisning i. 
Hmm nu ska vi se.... "gör dig bekant med produkten innan du använder den...". 
OK... -Hej munspelet! 
Så, då sätter vi igång!

Blåser ett tag, men det låter inte så bra. 
Kollar instruktionen igen, har jag kanske glömt något? 

S p e l i n s t r u k t i o n e r
Jaha, behöver man det?

Det behövde man. Fast efter 10 minuter lät det fortfarande som en tjutande ambulans. 
Men det blir bättre och bättre och nu tycker jag nog att "Ja må du leva" snart sitter där den ska. 
(Fast det är tur att det är ett tag tills någon fyller, så att man hinner öva!)



Jaha, det var det, nu får jag väl fortsätta med städningen då.
Får se om jag får bort alla tomtar denna gång. 
Det brukar nämligen aldrig slå fel - hur noga jag än tycker att jag kollar överallt, så brukar alltid en liten kvarglömd tomte titta fram från något hörn i mars. 
Någon som har liknande problem? 
Inte det - ja det kanske är mina ögon som inte riktigt hänger med, tur att jag ska till optikern imorrn!

4 kommentarer:

  1. Städa är tråkigt bra att du kunde förströ dig med munspelet en stund:-)

    kram Sophia

    SvaraRadera
  2. Ha, ha. Kul kära syster! Kanske kan vi spela en duett munspel/ukulele så småningom? Kram!!

    från Eva

    SvaraRadera
  3. Hihi, lycka till med munspelsspelandet! Hälsar Lotta :) ps. hur jag än städar så har jag alltid en tomte kvar på loftet... ♥

    SvaraRadera
  4. Jag hade nog inte ens sett bruksanvisningen :) Ha det gott! Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails