torsdag 17 januari 2013

Vad ska jag göra med lilla gröna byrån?

Nu funderar jag på nya målarprojekt. Har flera olika i huvudet -som vanligt- men just nu är det en liten grön en som vill få uppmärksamhet. 


 Nu tror ni kanske att det är här, i våra vackra omgivningar, jag går omkring och funderar.
Men då tror ni fel. 

Visserligen har jag tagit bilderna, så visst, lite sant är det ju. 
Men det är flera veckor sedan de togs. (Hittade dem precis i kameran och laddade ned på datorn ;)

Nej, nu sitter jag för det mesta och funderar (ibland står jag) på en buss eller ett tåg. 
Men det går bra det också. Tyckte dock att dessa naturbilder var roligare att illustrera ordet "funderingar" med istället för en knökfull buss...

Med trängselskatten som införts i den stora staden i väst blir det mycket knökfulla bussar.
Då är det lite konstigt, för idag körde jag bil till staden (för att maken skulle lämnas med en massa packning...fast det är en helt annan historia), att det ändå var en förfärligt massa bilar överallt. Jag fick trassla mig runt på en massa alternativa vägar både till jobbet och hem. 
Märkligt.

Imorrn tar jag bussen igen. Eller kanske ännu hellre tåget. Om det inte är inställt. För det händer - ibland. 
I de fallen tar jag en buss. 


Det var inte om västtrafik och trängselskatt jag skulle prata om. Det var en liten grön byrå. 

Så här den ut. Vad ska jag göra med den? 
Den är liten, lättplacerad och vill ha en uppgift tror jag. Inte bara stå och huttra på en vind i ett hörn.


Har funderat ett tag nu. Kan inte riktigt bestämma mig men
en sak är säker. Den blir inte vit.

4 kommentarer:

  1. Vilka underbara vinterbilder!
    Jaa du, den här nya "ordningen" i resandet skulle vi kunna skriva spaltmeter om....
    Vad lustigt, nästan exakt en sån byrå fixade jag till en gång ;) Den blev milt grågrön med en alldeles ljuvligt, blommig diskret tapet på lådfronterna (stuvbitar som jag hittade på Engelska Tapetmagasinet) och med gamla ärgiga beslag som jag hittat på Återbruket. Sen passade den inte riktigt in nånstans och jag gav bort den till en vän. Och har efteråt flera gånger funderat på att fixa till en ny, för den var faktiskt riktigt fin.
    Ser fram mot att se ditt resultat!
    Ha en fin helg!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! Men byrån - vilken färg :o. Den ser så nätt ut, duvblått (heter det så???) så där ljuvligt gråblå, kanske. Ser fram mot vad du väljer för färg.
    Ha de gott. Cat

    SvaraRadera
  3. Det var en rar liten byrå, den skulle passa i en massa olika kulörer eller varför inte flera, hoppas vi får se resultatet!

    Ha en fin helg, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Kul "funderar-inlägg! Jag röstar på oxidsvart eller grafitgrå tempera. Eller kanske grön igen, fast en helt annan- lite åt minthållet (som kromoxidgrön-i-vitt-hållet). En nätt möbel fr 30-40- kanske 50-tal? Lycka till! Och sådan målning, som enbart är av lust, är ju underbar:)//MVH fr värmländska Mitt Egnahem

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails