torsdag 29 april 2010

En kryddträdgård i år

Det hade jag tänkt mig. Att anlägga en kryddträdgård i år. Inte så stor men tidigare har kryddorna bott i en pallkrage. Nu är det dags att de får lite mer plats.

Ska den ligga här?

Ja, jag tänkte det. Nu ser det inte mycket ut för världen. Fullt med rötter efter hallonbuskar är det också så det blir till att gräva lite först.

Sedan tänkte jag mig kryddor i en halvcirkelform med den här gamla grytan någonstans mitt i, eller på sidan, med myntor i. Där kan de få härja vilt som ju gärna myntor vill :)


Först får jag förstås gräva ur all gammalt i grytan och få den flyttad till sin nya plats. Hmm hoppas ryggen håller för allt grävande och flyttande...

Jag tycker mycket om kryddor och har tänkt på att ge dem en större plats ett bra tag nu. Så det ska bli riktigt roligt att detta är ett av projekten i sommar.

Är mycket tacksam för tips på roliga, intressanta och nyttiga kryddor som jag kan fylla på med. Funderar på att kanta runt alltihop med någon krydda. Ska jag välja lavendel eller något annat som inte blir så hög?

1 kommentar:

  1. Hej! Din härliga blogg hittade jag tack vare att du hittade min blogg-sida. Ville skriva och tacka för ditt inlägg, det värmde! Hittade inte någon mailadress men väl denna sida och den kommer jag följa med glädje då jag precis som du tycker att man skall ta tillvara på det gamla och renovera varsamt ett gammalt hus. Mitt hus är "bara" från 1920-talet och inte är jag så duktig som du.
    Hälsningar
    Lisa

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails