onsdag 6 juli 2011

En liten blå blomma

En liten skir blå blomma tittade upp i kryddlandet häromdagen. Det var Lin, som blev en ny liten favorit hos mig.



   
    Mitt bland all timjan, salvia, gräslök...

 ...mejram, oregano och dragon...

står den och vajar sakta i vinden


Bara så vacker


* * *

Nu är det semester här hos oss.
Imorgon åker jag och en väninna på loppistur, det ska målas möbler på Färgtrappan och lite annat här i huset, en hel del bad- och båtturer i den bohuslänska skärgården hoppas vi på och en och annan konsert hinner vi nog också med mellan varven!

Jag kommer att uppdatera bloggen då och då, men vill passa på att önska er alla en riktigt 
skön och härlig sommar!


5 kommentarer:

  1. Längtans blå blomma....
    Nä, nu behöver man inte länta mer. Åtminstone inte till sommar och semester!
    Härlig sommar på dig själv!

    SvaraRadera
  2. Men oj vilken vacker blomma!! Skir!
    Önskar dig detsamma!!

    SvaraRadera
  3. Det är inte för inte som det finns en färg som heter linblomsblå. Håller med, linblommor är sinnligt sköna. Har målat en tavla med sådana en gång. Undrar var den har tagit vägen???
    Skön sommar på dig också!

    SvaraRadera
  4. Ja de är så vackra, jag sådde för några år sen rätt mycket och torkade sen, blev rätt fint.

    Formen som jag använt till mina pusselbitar i betong är en isbitsform från IKEA :).

    Ha en fin sommar, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Vad vacker!

    Loppis...är du intresserad av auktion också? Tisdag den 12:e och den 19:e är det auktion i Rollsbo/Ytterby om du gillar det. Visning från kl 14.00, auktionen börjar kl. 15.00. Kanske ses vi där?!

    Underbar sommar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails