onsdag 5 december 2012

Hårbollar och snö

Vad är nu detta, ett djurinlägg igen? Ja, det råkade bli så. 
Har varit ledig idag och kom på att Zakk fyller år idag. Så jag tog med katterna ut i snövirvlet och det blev några bilder på tvååringen och Vilda. Det blev bilder på en "hårboll" och en "nyfiken i en strut".

För lilla Vilda var detta första bekantskapen med snö. Lite kallt och märkligt, men också spännande, även om hon tyckte det var gott att komma in igen.

En hårboll som vet åt vilket håll man ska ligga när det blåser...;)


 Premiär i snö. Hur nyfiken som helst.

Inne igen. Gott att man kan sitta i fönstret och spana.



Nu hoppas jag att snökaoset, som råder på flera håll, lägger sig och vi kan njuta av fina vinterdagar istället.
Ta vara på er därute!


3 kommentarer:

  1. Hej i snöyran!
    Vilka härliga kattbilder, både i detta och ditt förra inlägg - ja du, det kan bli hur som helst när man ska introducera nya vänner till de små raringarna. Vi tar ofta för givet att de ska bli "glada" över sällskapet... men nu är det ju inte alltid så. Men Zack och Vilda kommer säkert att vänja sig! Hon verkar ju tuff som sagt ;)
    Här hemma har vi ju Sture som tills han kom hit i våras varit en innekatt som bara älskade att få gå ut i trädgården när han vill och njuta av utelivet och allt som det bjuder. Och om kattungars först möte med snön är kul så skulle jag filmat Sture! Men det gick inte - Hjälp vad jag skrattade, och gör fortfarande varje gång han vill att vi öppnar dörren och han (åter)upptäcker den vita världen utanför! Fast nu blänger han mest på mig som om jag hittat på detta spektakel och tycker att det räcker nu ;)
    Jaja, är man en stilig, ovärldsvan herre på 6 år så...
    Ha det gott!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  2. En av mina kissar gillar snön jättemycket och de andra sitter i dörrhålet och tittar misstänksamt ut! Dina kissar är väldigt lika mina är de norska skogkatter? Hälsningar Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Så fina katter! Ett av mina barnbarn (en tjej!) heter faktiskt Vild. Hon är kolugn!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails