onsdag 1 december 2010

Härlig decemberdag

Onsdag; första december, ledig dag och kallt som bara den! En härlig dag har det varit :)
Idag trodde jag att det skulle bli massor av fixande hemma, men istället blev det en tur till ett större möbelvaruhus (där jag hittade en del jag behövde, men fler saker som jag kanske inte behövde lika mycket...), ett besök med sonen hos tandläkaren och en sväng till blomsteraffären. Hemma hann jag med att måla några lister (lister igen??? ja jag vet, de tar aldrig slut) och lite bullbak, jodå saffranet ligger numera i bullsmeten, så saffransbullarna är på gång, de har snart jäst färdigt.

Idag uppenbarade sig ett häftigt väderfenomen när jag var inne i den lilla staden. En sk Halo, en ring runt solen. Hade ingen kamera med så jag fick ingen bild tyvärr, men här kan du se en bild och läsa om fenomenet. Jättevackert!

Hade hoppats på att få tagit några bilder nere vid havet i det fina vädret, men mörkret kom så fort så jag bjuder på lite bilder från förra vintern i stället.


Jag är så glad att det äntligen är december. En härlig månad och nu är det inte många veckor kvar tills ljuset kommer tillbaka!

Nu har degen jäst färdigt. Här ska bakas och här ska ätas en bulle eller ja, två blir det nog om jag känner mig rätt :)

5 kommentarer:

  1. Ja, himmel vad kallt det är! Känner igen det där med att handla även det man inte behöver... Vad är det för lister du målar i all oändlighet?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det konstigt att listerna aldrig tar slut! Det verkar finns hur många omålade, ouppsatta lister som helst...

    Härliga vinterbilder och ja, det är verkligen skönt att det är december!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, visst är de härligt med snön, kanske inte med kylan...idag var nästan "varmt" ute igen när de inte var 2 siffrigt på termometern =)

    I helgen ska de baks hemma också, lussebullar. Finns de nåt goare än nybakat med ett glas kall mjölk?

    Må så gott & trevlig helg!
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  4. Här har vi också kallt som bara den och mörkt dessutom, ändå är det många dagar kvar till vintersolståndet. Det är INTE optimala ljusförhållanden för fotografering med naturligt ljus utan stativ.
    Nog är det livet enklare sommartid även om vintern är vacker.

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra dag! ha det fint i all snön!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails