måndag 16 maj 2011

Tillbaka på Nääs

I helgen var jag tillbaka till Nääs och slöjdseminariet där.
Det var lite nostalgi, det såg likadant ut och luktade precis samma som det gjorde för nio år sedan när jag gick in genom pardörrarna där för att påbörja en utbildning i dekorationsmålning.


Nu var det inte målning i första hand jag var här för den här gången, utan en kurs i fönsterrenovering.

En duktig fönsterhantverkare visade åtta intresserade deltagare de vanligaste momenten i en fönsterrenovering.





Momenten var inte helt nya för mig, men den här gången var det en hantverkare som jobbar dagligen med fönster som svarade på frågor, visade och hade många bra tips. Det var lärorikt och så är det ju så roligt att gå på kurs. Att träffa människor man antagligen inte skulle träffat annars. Att ha ett gemensamt intresse som förenar. Jag vet, jag har sagt det förut, men det är fascinerande.

En tur genom området på Nääs blev det också när vi skulle gå ner för att äta lunch.
Många fina hus och en sommarutställning som pågår just nu hann vi se lite av.




En heldag, precis i min smak :)


ps/ Bilderna idag är inte av så bra kvalitet, men mobilkameran fick duga den här gången /ds

3 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag. Och jag håller med det ÄR skönt och inspirerande att ibland träffa folk som jobbar med samma som en själv. kram Sophia

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter! Absolut bra idé att gå på kurs, det är där man har chans att få prata med andra om sånt man gillar :).

    Ja, jag är rätt säker på att clematisen heter så för det står alpina men tror att det finns flera olika sorters alpclematis.

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Lycka! Dels Nääs, dels att träffa en duktig hantverkare som delar med sig av sitt kunnande. Förstår att du är lyrisk!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails