torsdag 26 maj 2011

Väldigt breda fogar - eller vad en liten bokstav kan ställa till

Det finns saker vi skrattar gott åt idag. Som när vi skulle köpa klinker till köksgolvet. Ibland blir det liksom bara...fel. :)
Fast det blev rätt ändå innan det hunnit bli fel på riktigt. Låter det snurrigt?



Mitt upp i alla beslut till husrenoveringen skulle vi också skaffa klinkergolv. Vi hittade ett vi tyckte om, stora plattor, 25x25 cm med lite bredare fogar. Jag skrev en lapp med uppgifterna som maken tog med till kakelbutiken.

Väl i butiken tog den trötte husbyggande småbarnsfadern (maken) fram lappen jag skrivit, läste innantill och tänkte inte så mycket på vad det stod där. Varpå följande samtal med försäljaren utspelade sig:

(maken)  -Till de här klinkerplattorna vill vi ha lite bredare fogar, 10 cm hade vi tänkt oss.
(försäljaren)  -10 cm...okej...jaha, ja det är ju väldigt breda fogar förstås...
(maken)  -Ja, men nu är det faktiskt så att vi vill ha det, är det något konstigt med det? Det är väl inte så ovanligt, eller???
(försäljaren)  - Eeeeh, jo 10 cm är rätt ovanligt, jag tror faktiskt inte att det är speciellt bra med så breda fogar... 


...och här någonstans inser maken att det är helt tokigt, han tittar på lappen igen och ja, där står det ju 10 cm (ooops...den kära hustrun hade visst skrivit fel ;)
(maken)  - Vänta lite, jag menar ju naturligtvis 10 mm breda fogar...






Det blev ju alltså rätt innan det blev alldeles fel, men maken var väl inte helt glad på mig när han kom hem...
Sorry min vän!
Fast idag skrattar vi bara åt det hela och tycker det är en rolig historia. Ibland när jag ser de där fogarna tänker jag: -Tänk de kunde varit 10 centimeter breda... vad knasigt det hade sett ut.



-10cm eller 10mm...äh, är man katt bryr man sig inte...

6 kommentarer:

  1. Ja du ibland blir det galet...tur att det upptäcktes i tid...=)
    Snyggt blev det då i allafall!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig historia! Tur att försäljaren var så envis! Och golvet blev ju jättefint!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Haha, vad märklig din make måste ha känt sig när han inser så fel det blev :), det hade kunnat blivit fogat golv med klinker istället :). Ja men som sagt, snyggt blev det ju till slut!

    Javisst, Indra är köpt hos Skogdals i Rävlanda :), tänk ändå en sån liten värld det är :).

    2-3 jordgubbar är ju bättre än inget :)

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Hej! Ja nog blev han säkert fundersam den där försäljaren, hihi :) Golvet är iallafall väldigt snyggt! Vilken underbar historia du berättade om rosen i förra inlägget, tänk att det kan bli så där ibland!
    Tack för att du tittar in till mig även om det är glest med inläggen...
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. *hahha* ljuvligt. Det är väl nyckeln ändå,att kunna skratta åt misstag och göra nåt roligt av de. Fint blev de!

    SvaraRadera
  6. Det var en gullig liten funderande-katt-bild och en rolig historia.

    Kram från syster Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails