fredag 22 oktober 2010

Vitmossa, dammråttor och lurviga kaniner

-Mamma, det ligger vit mossa under sängen, sa sonen när han kom hem från dagis en dag för många år sedan.
Vem hade lagt dit den? Ingen.
Det var inte vitmossa. Det var bara lite dammråttor.

 Vitmossa? Nej detta är något helt annat. Mer om det längre ned i inlägget.

"Mamman som inte ville städa". Det är jag det. Jag och ordet "städa" är inte alls kompatibla.

Nu tycker ni säkert: -Jamen det känns så härligt efteråt, eller -Lyssna på musik under tiden eller en bok och ja, visst är det så... men ändå. Det finns så mycket andra roliga saker att göra när man är ledig.

Fast ibland åker ju ändå dammsugaren fram. Då brukar sonen tycka att jag är underhållande där jag går omkring och muttrar. Men det är bäst han passar sig, det händer att jag lämpar över dammsugaren på honom istället..ooops, så det kan gå. Så kan han jaga sin egen vitmossa under sängen... :)


Idag har jag faktiskt städat. Ute hos Vilda, det är mycket roligare. Det var löv överallt efter gårdagens stormattack. Men nu är det mesta ihopsamlat.






Måste också bara visa mina små kaniner.



En go vän till mig har en arbetskamrat som gör dessa av garn från sina egna kaniner. Så fint stickade och goa å varma är de också. Perfekt nu när det blir kallt.



Ha en härlig helg!

 

3 kommentarer:

  1. Ja du, här är vi inte heller speciellt duktiga på att städa. Det brukar bli när vi blir förbannade på oss själva och då kör vi ett race. Och varje gång säger vi "Det TAR ju faktiskt inte så lång tid när vi hjälps åt". Och det dröjer ändå till nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Jag hatar att städa. DÖTRÅKIGT! Men att kratta löv är bara trevligt. :)

    kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, de är konstigt att allt ska hända på en gång!? Att både min jobbdator och den privata ska krascha nästan samtidigt är ju typiskt! Men nu är jobbdatorn hel och funkar fint! Den får duga så länge tills vi köpt en ny här hemma. Man måste ju ha en dator, så är de ju bara...

    Lilla E är piggelin igen och tillbaka på dagis. Efter en heldag hemma med maken så var hon kry igen och längtade sååå efter sina kompisar!

    Vitmossa under sängen, jo de finns de här också...Men nu när vi går mot mörka tider syns de ju inte så väl tillsammans med allt annat som skulle städas bort! =)

    Må så gott, Kram, Lina

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails