måndag 31 oktober 2011

Att acklimatisera sig

November är alldeles runt knuten. 
Nu får man försöka acklimatisera sig till den mörka årstiden. 
Det är inte lätt. Men det går. Man kan tända ljus och man kan skaffa en ny rolig lampa som piggar upp. 


Ny lins på kameran?


Nej, det är den nya lampan.

Egentligen vet jag inte om den är ful eller snygg. Fulsnygg kanske. 
Jag vet bara att mina ögon landade direkt på denna lampa så fort jag kom ner i interiörbutikens källare.

Vill ha, tänkte min hjärna. 
Var då? frågade förnuftet. 
Ingen aning, sa känslan och ryckte på axlarna.

När jag åkte från butiken, låg lampan i baksätet.  :)

-Titta vilken...rolig...lampa jag hittade!
Maken tittade upp, såg kanske lite misstänksam ut... -Var ska den hänga? (-du vet inte det, nähä...)

Hursomhelst, jag hängde upp den ovanför skrivbordet, bara så länge. Där går vi ofta förbi. 
Nu har vi tittat på den där lampan ett tag och vet ni... häromdagen frågade jag maken; 

-Vad tycker du, ska vi ha lampan där ?
-Jo, den är nog rätt OK ändå.
(!!!!!!!)
Ibland behöver man bara acklimatisera sig lite, så enkelt är det! :)



 På lampan finns små hål som är roliga att fotografera genom ;)

Eftersom den inte är installerad ännu och kan lysa av egen kraft, är det bra att solen lyser genom hålen.

Så här kanske lampan kommer att hänga nu. Lika bra att skriva "kanske" ;)

Skrivbordet har förresten fått ny färg. Det blev en "combo". Som så ofta när jag målar våra egna möbler 
blir det lite av experiment. Underredet är vit äggoljetempera och den röda bordsskivan är engelsk röd linoljefärg. 
Dessutom är bordsskivan vaxad. En combo som visade sig vara helt OK. 



Ha nu en riktig härlig start på veckan, 
tänd några ljus, lev i nuet och njut!






3 kommentarer:

  1. Jag tycker lampan ser fin ut.
    Att acklimatisera mig till mörkret är något jag aldrig lär mig. Än mindre till kylan och halkan.Ju äldre jag blir desto mer avskyr jag vintern. Fast jag verkligen försöker hitta på saker som ska hjälpa till.
    Själv har jag hittat en hård linoljelack (tror jag det var) som jag ska måla ovanpå linoljefärgen på själva fönsterbrädan för att göra den lite tåligare.

    SvaraRadera
  2. Tycker den ser perfekt ut som skrivbordslampa, snygg!
    Ja, jag tycker det är lite svårt med mörkret också men brukar se det som att man får frossa i levande ljus, ljusslingor och julpyssel, så går det lite lättare :)

    Ha en fin vecka, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Jomen, ibland är det trevligt att shoppa!
    Jag gillar denför att du gillar den. Ett ting med "personlighet".

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails