torsdag 8 oktober 2009

Dags att ta fram penslarna!




Det var ett tag sedan.

Först blir det foder till fönstren. De fattas ju fortfarande på vissa ställen. Så är det i den här familjen. Intensiv renovering under en period... och mindre/ingen alls under en annan. Vi tycker ju om att göra så mycket annat också!

Fodren målas med linoljefärg. Min egen blandning som jag fått blandat till hos färgmakeriet. Vi kallar den Frostgrön, en ljus grågrön färg. Den är på insidan av alla våra fönster och dörrar samt väggarna i köket.

Så har jag fått mig ett nytt projekt också. Får se vad det blir för typ av färg på detta. Linolje- eller temperafärg. Kanske någon dekoration. Vi får se...



2 kommentarer:

  1. Spännande! Ser till att följa din blogg. Vill mer än gärna lära mig mer om traditionell målning. Blandar du färgerna själv?

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade min blogg, har ju precis startat. Ska kolla in på din också.
    Ang.din fråga. Det beror på hur mycket jag ska måla om jag blandar själv. Jag tycker det är kul att testa mig fram till olika kulörer. Men när jag gör ett större jobb och kanske inte allt på en gång, som t.ex våra dörrar och fönster är det säkrare att gå till ett färgmakeri, för att få ett jämnare resultat.

    Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails