måndag 31 maj 2010

En liten bok om färg

I senaste numret (Nr 4) av Gård&Torp följde det med en liten bok. En bok om att måla med traditionella färger.
Den har tagits fram av tidningsredaktionen pga av alla samtal och brev de får gällande frågor om färg och målning.
Då blev jag glad, för det innebär ju att det finns ett jätteintresse för målning med traditionella färger bland hus- och torpägare runtomkring oss.


Här kan du läsa om olika penseltyper och den viktiga skötseln,...



...målning av väggar...


..och vackra målade golv med linoljefärg.



Det står även om hur du gör en schablon efter gammalt mönster och lite andra färgstarka tips.

En liten behändig bok i A5 format, tryckt på ett behagligt obestruket papper.
Jag prenumererar på tidningen så den lilla boken följde med. Om den är med även vid lösnummer, stod det inget om på deras hemsida, men det går säkert att beställa den från redaktionen.
Titel: MÅLA! En liten bok om traditionella färger

3 kommentarer:

  1. Oj vilka fantastiska bilder på älgarna! Härlig inspiration hos dig! Kramar susanne

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också boken var trevlig. Läsvärd även om man läst det mesta innan. Och den tog upp så många olika område. //Sophie

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på dig och färgtrappan när jag fick boken i lådan:) Jag har också de senaste veckorna varit i full fär med att spana in uthusdörrar och dess färger då jag har köpt två bodar som skall målas, det är inte helt lätt att veta vilken färg som är den traditionella i min trakt. Det varierar allt från svart, via bruna nyanser till grönt och blå/grått. En hel vetenskap bara det...
    Therése

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails