torsdag 13 januari 2011

En härlig form och ett gott kaffe

Strax före jul köpte vi en kaffemaskin. Ni vet en sådan där som gör espresso och latte med kaffe i små kapslar. Det tog ett tag innan vi bestämde oss.

Frågan var ju om vi skulle ha en "riktig" espressomaskin eller en sådan här "kapselvariant". Det blev en sådan här kapselmaskin till slut- och vi är jättenöjda :)
Kaffet är gott och designen tycker vi så mycket om, den passar bra hos oss. När snygg design och bra funktion vävs ihop, det är riktigt god form för mig.

Om ni tittar noga så finns jag med på en av bilderna...ser ni mig???



-Men... kanske någon undrar....blir det inte väldigt många kapslar med gammalt kaffe i som slängs???

Det blir inte så många i veckan, för vi dricker inte så mycket kaffe hemma. Fast jag sorterar ändå - pillar ut kaffet och slänger kapslarna i återvinningen. Det är ju hur lätt som helst och dessutom gillar jag sånt pilljobb (gillar inte dammsugning men sånt här är OK ...  ;)

***

Nu är jag tillbaka igen efter alla helger och snart blir det också lite mer om vår renoveringsresa (...ifall nu någon fortfarande är intresserad att höra om den, det var ju ett tag sedan sist ;)

5 kommentarer:

  1. En sån har vi också funderat lite på. Men det har fallit på att vi dricker så lite kaffe. Men vem vet, en dag så står det en sådan där.

    SvaraRadera
  2. Vad häärligt lyxigt med en sådan maskin! Och de vita kopparna tycker jag mig känna igen, har något liknande som det står kaffe på, köpta på Åhléns. Du har en jättemysig blogg och så urfina julkort du målar (såg det längre ner bland inläggen)! Vad roligt också att du vill vara med i min utlottning :) Jag håller tummarna!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Klart att vi vill höra mer om renoveringsresan! Kaffe har jag fortfarande inte lärt mig att dricka, men jag har hört många som gillar det där "kapselkaffet" ;)

    SvaraRadera
  4. Härlig vardagslyx! Ser väldigt gott ut..ha en skön helg/Sophia

    SvaraRadera
  5. Klart att vi fortfarande är intresserade av din renoveringsresa!
    När mitt kök någon gång blir renoverat och jag har massa bänkytor då ska jag också ha en kaffemaskin ;)) Det måste ju vara vardagslyx om nåt!
    Tack för din omtanke, orken återvänder så sakta med hjälp av vitaminer, promenader och vila - just nu ligger fokus enbart på jobbet för att få full koll där - så dammugaren får vila och dammråttorna dansar vidare i lugn och ro här hemma ;)) Men det kommer tid och ork till det med sen.
    Ha en fin helg!
    SKÅL! Allis

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails