lördag 9 januari 2010

Återvinningsdag!

Bloggen Granne med Selma har startat en miljöuppmaning som innebär att man delar med sig av miljötips varje torsdag under januari och februari. Det tyckte jag var en mycket god idé så jag hängde på.

Nu är det ju inte torsdag idag men jag gick inte med förrän nu och det går väl lika bra med lite miljöprat på en lördag ;)

Det passar bra också, för just idag har vi varit på återvinningen och blivit av med några kilon. Ja, jag tycker det känns som man blir lite lättare när man har varit där och gjort sig av med lite skräp. Det är en härlig känsla när man åker därifrån.

Denna bilden tog jag tidigare i höstas på återvinningen med min mobiltelefon och nu kändes den helt rätt att ha med. Jag och sonen stod på varsin sida och hivade in burkar!


Mina miljötips kommer nog mest att handla om sådant vi redan känner till, men man behöver bli påmind ibland. Jag själv till exempel.

Tipset denna veckan blir ändå ett som jag är bra på och brukar komma ihåg. Att stänga av de elektriska apparater vi har på kvällarna och inte låta de stå i standby-läge.

Häng på du också!

5 kommentarer:

  1. Så roligt att hitta din blogg, jag kom hit via miljöuppmaningen. Jag känner precis som du när jag varit på återvinningsstationen, det känns "rent" på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att du också är med, ju fler desto bättre =) Mina miljötips kommer nog inte heller bli så "nytänkande", men vem vet, det blir spännande att se! Semlor..mmm tänk "snart" är vi där!
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Gillar din bild av sonen bakom runda hålet - tillsammans med texten du lagt på den!

    SvaraRadera
  4. Vilktig påminnelse...minns inte senast jag stängde av min mobil dock,men datorn stängs alltid av vid sömn numera iaf :)

    SvaraRadera
  5. Hejsan. Vilken inspirerande blogg.
    Klimatsmarta tips kan man aldrig få nog av, och alla laddare som man låter sitta kvar i kontakten drar ju också ström.
    Ha det bra!
    Pella

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!

Om du vill läsa mer

Related Posts with Thumbnails